Als teus peus, la meva pell.

La meva ofrena.

Arrencar-me la pell d’una tirada.

Plegar-la amb cura i planxar-la per a tu.

Embolicar-la amb paper brillant i un llaç vermell.

Dipositar-la cada dia als teu peus, amor.

 

La meva ofrena, aquí està, per a tu.

Quedar-me nua, davant teu.

Obrir les mans i atansar-te el que hi tenia.

Plegada amb cura i planxada per a tu.

Regalar-te el meu armari, el meu jaç, el meu perdó.

 

La meva ofrena, amor.

Ajupir-me cada dia davant teu, acotar el cap.

Desar la meva fina transparència allà terra.

Plegada amb cura i planxada per a tu.

Donar-te la pell que em protegia.

 

I als teus peus, abandonar-la cada dia.

Al teu trepig i tambaleig.

Al teu atzar.

Al teu pas, deixar-la caure.

A la teva barrina silenciosa.

Al teu errant cercar el que jo no tinc.

Al teu enuig.

 

Però el teu final, o el meu, arriba.

Això s’acaba, amor, ja en veig la fi.

Quina alegria.

Dels teus peus, salvar la pell.

Del teu encalç.

Del teu caprici silenciós.

Del teu errant cercar el que jo no tinc.

Del teu glaç i del teu pou.

 

La teva mort, aquí, tota per a mi.

La teva ofrena, amor, el meu regal!

 

La meva pell, res més.

Convertida en un crostó i esgrogueïda.

Plegada en mil rebrecs i planxada a cops de baf.

Encolada de nou sobre el meu ésser.

Protegida amb espines i parracs.

Custodiada pel meu ressentiment.

Adornada amb un llaç negre, i prou.

2 comentaris (+add yours?)

  1. Carme
    abr 26, 2016 @ 22:53:05

    Wow😯

    Respon

  2. Conchi P. Vázquez
    abr 27, 2016 @ 00:09:07

    Maravilloso, me ha encantado. 👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼

    Respon

Deixa un comentari

